نکاتی برای موفقیت (1)

همیشه برای موفقیت به نکات زیر توجه داشته باشید

تقلید از دیگران

رقیب شما ممکن است از یک ایده فوق‌العاده برای برندینگ خود برخوردار باشد. ولی اینکه این ایده برای وی کارساز بوده، حتما به معنای کارساز بودن آن برای شما نیست. تقلید از دیگران موجب تخریب برند شما می‌شود و هیچ‌کس میمون صفتی را دوست ندارد.
هر کسب‌وکاری باید پیشنهاد متمایزی از دیگران برای ارائه به مشتریان خود داشته باشد. پس مزیت رقابتی خود را پیدا کنید و با استفاده از آن یک برند متمایز و منحصربه‌فرد برای خودتان ایجاد کنید، برندی که به‌طور کامل از آن خود شما باشد، نه عاریه از یک برند خارجی دیگر!!!

بدنبال بازخورد ها و نصیحت های سازنده باشید.

با هر فردی که از شما انتقاد کرد با تواضع و فروتنی رفتار کنید. مشتریان، همکاران، کارمندان و با حتی هر فرد غریبه ای، فرقی ندارد ممکن است فیدبکی بگیرید که سرعت رشد کسب و کارتان را بیشتر کند. باید بدانید برای هر استارتاپی، انتقاد های سازنده شرط موفقیت هستند. به هر حرفی که در مورد محصول، خدمت و یا برند شما زده می شود توجه کنید، اغلب این همان ابزاری است که باعث قوی تر شدن کسب و کارتان می شود.
البته نباید بگذارید این انتقادها از سرعت حرکت شما بکاهد یا اصلا مسیرتان را منحرف می کند.

در همه حالات خوش اخلاق باشید.

تواضع، خوشرویی، احترام گذاشتن به دیگران از نکات مهم طی کردن مسیر کارآفرینی است. فرقی ندارد با چه کسی برخورد دارید نباید هیچ گاه خوشرویی را فراموش کنید این کمک می کند تا در ارتباط با دیگران موفق تر باشید.

ضرورت برندسازی یا برندینگ (Branding)

ضرورت داشتن برند از این روست که با توجه به حركت جوامع مصرفی به سمت‌ مدگرايی، در اختیار داشتن برند (Brand) یا نام‌های تجاری معتبر يكي از راهكارهای ايجاد تمايز و شخصیت به شمار می رود.
اهمیت برند برای مشتری بواسطه ی دانش مشتری از برند ایجاد می شود، که بواسطه تعدادی از عوامل ناشی می شود، اما شاید دو مورد زیر مهم ترین آنها باشند:
عمق برند؛ یا به عبارتی اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برند های مشابه، بطور مثال بسیار از افراد پس از شنیدن کلمه نوشابه در ذهنشان بلافاصله Coca Cola تداعی می شود.
گستردگی برند؛ هرچه رابطه مشتری با برند پیچیده تر باشد یا به عبارتی توسط تنوع تعاملات برند در ذهن بیشتر باشد، فرصت ساخت وفاداری بلندمدت بیشتر است. همانند شرکت هایی چون Google , Amazon.

بدنبال موفقیت باشید

کارآفرین خوشبین است و موفقیت را در دسترس می بیند. البته می داند که در این راه باید به سختی کار کند. این طور نیست که دست روی دست بگذارد تا بخت و اقبال به وی روی آورد و کسب و کارش توسعه یابد و به سمت موفقیت پیش رود. تنها فرمول برای طی کرد این مسیر تلاش و کار زیاد به همراه تیزهوشی و تصمیم گیری به موقع است. در این صورت است که کارآفرین همواره به انتظار بهترین هاست و موفقیت را بسیار نزدیک می بیند.